Informationsbrev fra formanden til klubberne

Informationsbrev fra formanden til klubberne

12. maj 2026 skrevet af Emma Maria Henriksen Thrane

Kære klubber og formænd!

 

Jeg har fire ting på hjerte:

En tak - nogle meddelelser - to spørgsmål - og en bøn!

 

Tak

Først en stor tak til jer, der kom til repræsentantskabsmødet sidste søndag - og ikke mindst en stor tak til jer, der deltog i formødet, hvor vi talte om trænerudviklingsprojektet, samarbejdsformater og børn og unge. Jeg var og er meget taknemmelig for at I kom! Man kan altid ønske sig flere, men vi havde en god dialog og jeg håber, at formatet kan tiltrække flere endnu næste gang. Det kan i den grad noget, når vi får mulighed for at tale sammen. Vi havde kun en lille time; vi kunne sagtens have brugt mere tid. Næste gang kommer emnerne med ud på dagsorden. Vi har her et format, der sagtens kan udvikles på!

Nogle meddelelser

Som I hørte på repræsentantskabsmødet, så var vores mand fra IKC, Jan Kristensen, blevet alvorligt syg og kunne ikke være med til at afvikle repræsentantskabsmødet. Jeg er ked af at måtte meddele, at Jan afgik ved døden samme weekend. Et stort tab for IKC og for hans kolleger dér. Jan var altid i godt humør og gav os altid den bedst tænkelige service og skrev de bedste referater fra vores møder. Han er allerede meget savnet!

IKC-styrken er således nede med 20%. Kollegerne dækker ind, indtil der kan ansættes en ny medarbejder. Men vi må nok lige have lidt tålmodighed en tid. For eksempel med opdatering af vedtægter og hjemmesiden efter repræsentantskabsmødet. Det kommer....

Få dage senere måtte vores egen udviklingskonsulent, Mads Eriksen, indlægges og er nu sygemeldt for en længere periode. Det går indtil videre heldigvis helt planmæssigt, så det er rigtig godt. Vi er i løbende kontakt og hepper på den bedste og hurtigste bedring for Mads. Men det er naturligvis lige nu et tilbageslag for vores lille forbund, for Mads er jo anchor-man på enormt meget. Så den kan vi ikke klare alene med vores frivillige kræfter i bestyrelsen. Det rækker overhovedet ikke, selvom vi alle tager en tørn og dækker noget af akut. Vi prioriterer at sørge for at gennemføre alle planlagte aktiviteter, såsom Condis Cup, DM-ugen og andre ting. Men vi slår nu en vikarstilling op til besættelse hurtigst muligt.

To spørgsmål

Og her kommer så spørgsmålene ind i billedet:

For det første: har I i jeres klub gang i et projekt med Mads? Er der noget, som I sidder og venter på fra ham? Har I nogle aftaler med ham? Så vil vi gerne høre fra jer hurtigst

muligt, så vi kan samle så meget som muligt op. Skriv til mig på louise.seibaek@faegtning.dk eller ring på 53601963.

For det andet: måske har I lige præcis i jeres klub eller jeres netværk den helt rigtige kandidat til vikariatet! Så vil I ikke hjælpe os og dele stillingsopslaget med dem, som I tænker kunne lige være sagen? Det vil vi sætte meget stor pris på!

Og endelig - en bøn!

Én af de rigtig vigtige opgaver i den nye strategis ambition om at styrke klubudviklingen er udviklingskonsulentens besøg ude hos jer i klubberne! For at kvalificere dét arbejde - og nu for at hjælpe vikaren rigtig godt i gang - så har DIF hjulpet os med at udvikle en survey, som vi meget håber på, at vi vil bruge 10 minutter på at besvare, når I modtager den. Jeg har grebet nogle af pointerne fra vores snak på formandsmødet før repræsentantskabet og fået dem med ind i spørgerammen. Og her bliver det for alvor vigtigt; for I er 40 klubber, og der var 12 til stede på rep-mødet, så det er super vigtigt for os, at få en indikation af om der er samme fornemmelse for projekter og indsatser hele vejen rundt - om de 12 nu også var repræsentative. Så hold øje med ind-boksen og hjælp os alle sammen ved at besvare survey'en! På forhånd en million gange tak!

Og skulle der ellers være noget, så ring eller skriv til mig eller bestyrelsen eller udvalgene!

Bedste hilsner

Louise